Pozycjonowanie stron niemieckich
Naturalną konsekwencją rozwoju firmy może być ekspansja zagraniczna, np. w Niemczech. Rynek e-commerce naszego zachodniego sąsiada jest jednym z największych na świecie. Daje więc ogromne szanse, ale wymaga też profesjonalnego podejścia do promocji. W przypadku sklepów internetowych kluczowy aspekt stanowi pozycjonowanie niemieckich stron. Dzięki niemu witryna będzie wysoko w wynikach wyszukiwania i zostanie zauważona przez internautów. Choć proces optymalizacji za granicą jest podobny do polskiego, to występują jednak istotne różnice. O czym należy pamiętać w przypadku takich działań? Przeczytaj tekst, aby poznać tajniki SEO!
Profesjonalne pozycjonowanie stron
Pierwszym krokiem powinna być dokładna analiza rynku, na którym pojawić ma się dany produkt czy usługa. Ocena branży pomoże w stworzeniu strategii gwarantującej, że pozycjonowanie stron w kraju takim jak Niemcy przyniesie zadowalające efekty. Ważne, aby specjaliści przeprowadzili audyt SEO. W jego ramach wyszukuje się m.in. potencjalną konkurencję i jej portale internetowe. Poza tym ocenieniu podlega strona Twojej firmy. Musi być ona zweryfikowana pod kątem technicznym (czas ładowania strony, dostosowanie do urządzeń mobilnych), a także treści, duplikatów, słów kluczowych czy linkowania.
Specyfika pozycjonowania w Niemczech
U naszych zachodnich sąsiadów największą popularnością cieszy się wyszukiwarka Google, która w zasadzie nie ma liczącej się konkurencji. Aby myśleć o dobrych wynikach optymalizacji, trzeba posiadać domenę internetową z rozszerzeniem .de. W pozycjonowaniu niemieckich stron najważniejszą rolę odgrywa rzecz jasna język. Tworzone teksty muszą być poprawne stylistycznie i pozbawione błędów. Piszący powinni uwzględnić fakt obecności w alfabecie liter takich jak Ä, Ü, a także pamiętać o przemyślanym dobieraniu słów kluczowych. Wreszcie w języku niemieckim wiele fraz można zapisać jednym długim wyrazem.
Działania w ramach pozycjonowania niemieckich stron
Warto podkreślić, że pozycjonowanie niemieckich stron wymaga szeregu specjalistycznych działań. Jak już wspomniano, duże znaczenie mają frazy kluczowe. Dzięki specjalnym narzędziom możliwa jest analiza ich popularności wśród użytkowników. Wbrew pozorom mogą się one w dużym stopniu różnić od preferencji Polaków. Równocześnie należy skupić się na witrynie internetowej, porządkując jej strukturę wewnętrzną czy tworząc przyjazny interfejs. Nie można zapominać również o interesujących treściach, które będą wartościowe pod względem SEO oraz zdobywaniu linków doprowadzających użytkowników bezpośrednio do Twojej strony.
Wypozycjonuj swoją stronę na niemieckim rynku
Zgodnie z wymogami ustawy o mediach telekomunikacyjnych, jeśli chcesz działać na rynku naszego zachodniego sąsiada musisz umieścić na stronie Impressum. Jest to dokument umożliwiający identyfikację usługodawcy, który zamieszcza się na podstronie. Wskazuje on np. formę prawną, kapitał spółki czy dane kontaktowe. Postaw na sprawdzoną firmę zajmującą się pozycjonowaniem stron w Niemczech aby mieć pewność, że spełnisz wszystkie wymogi formalne, a witryna będzie wartościowa i prezentowana wysoko w wynikach wyszukiwania!